Navodila za sodelovanje v projektu ODPRTA KNJIGA: GG4U

Kdaj projekt poteka?
Od oktobra 2020 do maja 2021.

Komu je namenjen?
GG4U je namenjen predvsem starejšim učencem (7., 8., in 9. razred). Trudili se bomo, da bo projekt zabaven, da bo potekal kot igra, da bo povezoval tako spletne medije kot knjige, da bo osrednjo vlogo projekta imela tudi šolska knjižnica, kjer se boste družili in o prebranem izmenjali mnenja, da bo omogočal poglobljeno branje, da bo najboljše bralce na koncu čakala nagrada.

Kaj potrebujete za izvedbo?

  • Komplet 6 knjižnih naslovov (ki jih razkrijemo le tisti mentorici oz. mentorju branja, ki svečano priseže, da ga svojim tekmovalcem ne bo razkril-a),
  • računalnik z internetno povezavo ali pametni telefon (iPhone ali Android),
  • hitre prste.

Kako projekt poteka?
Projekt je zasnovan v obliki bralnega tekmovanja z ludičnimi elementi na portalu Classcraft. Učenci si izberejo svojega avatarja in tekmujejo v trojkah. Vsaka ekipa si izbere svoj vzdevek in se po navodilih, ki jih pošljemo udeležencem, prijavi na portal. Udeleženci z reševanjem različno zasnovanih nalog, ki spodbujajo ustvarjalnost in premislek o prebranih knjigah, opravijo knjižno potovanje, ob katerem se tudi zabavajo.

Cilj tekmovanja je, da vsi udeleženci ekipe pravilno rešijo knjižne uganke, postopno razkrijejo naslove knjig, ki jih prebiramo v projektu in dejavno dokažejo, da so jih prebrale. To storijo tako, da uspešno rešijo vse naloge, pripravljene v izzivih (quests). Ob tem zbirajo točke, največ točk lahko ekipa dobi za zahtevnejše in bolj ustvarjalne naloge. Točkuje se tudi zaželeno in nezaželeno vedenje. Zmaga ekipa, ki bo ob upoštevanju pravil igre najhitreje, najbolj ustvarjalno in najuspešneje dosegla vse cilje in najvišje število točk in (v seštevku) vsaj 60. stopnjo.

Kaj od tekmovalcev pričakujemo?

  • Odprte glave,
  • domiselnost in ustvarjalnost,
  • poznavanje uporabe računalnika, e-pošte, portalov (youtube) in tehnologije (računalnik, mobitel, kamera),
  • pripravljenost, da uživate v branju in reševanju knjižnih ugank, ter si ob tem še prislužite nagrado.

Kakšne so nagrade?
Zmagovalna ekipa prejme enodnevni izlet v vetrovnik v Logatcu (https://www.aerodium.si/) ali v letni adrenalinski park na Krvavcu (https://www.rtckrvavec.si/) (ekipa si izlet izbere v dogovoru z mentorico ali mentorjem branja). Mentor/-ica soglaša, da bo v primeru zmage spremljala svojo ekipo na nagradni izlet.

Točkovanje
Pri navodilih na portalu Crasscraft so navedene sposobnosti posameznih likov in točke, ki jih ti lahko prejmejo, točke za zaželeno in/ali nezaželeno vedenje, prav tako je ob vsaki nalogi zapisano število točk, ki jih lahko dosežete. Najpomembneje je, da čim hitreje pravilno rešite uganko z naslovom knjige, ki jo iščemo, saj vam bo to omogočilo več časa za reševanje nalog, povezanih s knjigami. Naslov knjige do navedenega datuma oddate med naloge (tasks) , če naslov knjige pošljete prej, dobite še dodatne točke.

Vsaka ekipa se lahko odloči, ali bo reševala le izzive, povezane z naslovi knjig, ali pa tudi krajše naloge, povezane s knjigami, ki jih berete, in vam jih bomo pošiljali tedensko, vsak ponedeljek ob 8h. Tudi od te odločitve je odvisen seštevek točk, ki ga boste dosegli.

Vsak udeleženec zmagovalne ekipe mora doseči vsaj 20. stopnjo, ekipa pa skupaj vsaj 60. stopnjo.

Več o igrici Classcraft:

Datum, po katerem se lahko prijavite v Classcraft: 15. september 2020. Datumi, do katerih morate najkasneje sporočiti naslove knjig in obenem tudi datumi, do katerih se ukvarjate s posamezno knjigo, so naslednji:

  1. knjiga – 15. november 2020
  2. knjiga – 22. december 2020
  3. knjiga – 29. januar 2021
  4. knjiga – 5. marec 2021
  5. knjiga – 16. april 2021
  6. knjiga – 21. maj 2021.

To so tudi datumi, ko bomo odklenili izziv, povezan z naslednjo knjigo. Izziv, povezan s prvo knjigo, bo odklenjen ob začetku projekta, to je 2. 10. 2020.

V 5 delovnih dneh po tem, ko bodo vsi igralci sporočili naslov knjige, ki jo iščemo, bomo mentorici ali mentorju branja potrdili pravilnost naslova.

Strokovno žirijo sestavljajo uredniki KUD Sodobnost International in založbe Malinc.

Prijavnica

  • Predstavitveni video projekta,
  • Predstavitveni video za mentorice in mentorje,
  • Postopek prijave v GG4U za udeležence, tekmovalce: video / pisna navodila.

Za več informacij se obrnite na bralniprojektgg4u@gmail.com.