Bralni projekt za učence 7., 8. in 9. razreda

Odprta knjiga: GG4A

Tri muhe na en mah: vrhunske knjige, dobra družba in ustvarjanje na spletu!

Cilji projekta:

  • dvigovanje bralne pismenosti,
  • spodbujanje uživanja v branju in pozitivnega odnosa do literature z uporabo elementov igre,
  • dvigovanje digitalne pismenosti in ozaveščanje udeležencev o spletni varnosti,
  • spodbujanje medkulturnih kompetenc,
  • motiviranje za učenje na daljavo tudi za daljše časovno obdobje,
  • spodbujanje premisleka o zaželenem in nezaželenem vedenju pri učenju v skupini,
  • navajanje na avtonomno učenje,
  • medgeneracijsko sodelovanje,
  • seznanjanje udeležencev z didaktičnimi vidiki video igric.

Vse informacije o projektu zdaj najdete tudi na spletni strani projekta.

Kaj je GG4A?

Kako za branje navdušiti mlade, ki se jim knjiga vse bolj izmika? Kako med knjige pritegniti tiste, ki raje posežejo po telefonu ali računalniku?

Na založbah Malinc in Sodobnost International že leta izvajamo bralni projekt GG4U, ki spodbuja bralno kulturo med najstniki in poteka na letni ravni. Projekt povezuje tako spletne medije kot knjige, poteka kot zabavna igra ter spodbuja ustvarjalnost in poglobljeno branje. Sedmošolci, osmošolci in devetošolci, ki jim je projekt namenjen, se z veseljem postavljajo v vlogo knjižnih junakov, povezujejo knjige s filmi in glasbo, ilustrirajo, razmišljajo in debatirajo o prebranem, uživajo v igranju, ustvarjanju posnetkov o knjigah … V bralnem tekmovanju se za vsakogar najde kaj zabavnega, najboljše bralce pa na koncu čaka nagrada.

Ker je projekt dobro zaživel v slovenskih šolah, smo ga razširili v mednarodni prostor. V prihajajočem šolskem letu se bodo v bralno tekmovanje, ki smo ga preimenovali v GG4A (Good Game for All), vključili tudi učenci iz Portugalske, Severne Makedonije in Španije (Baskije). V sodelovanju s portugalsko založbo Trinta-por-uma-linha, makedonsko založbo Skaznuvalka in baskovsko založbo Alberdania smo zasnovali zanimive ustvarjalne naloge v povezavi s knjigami, ki so izšle pri založbah, in jih prevedli v vse jezike projekta. Veselimo se novih izzivov in medkulturnih stikov, ki jih prinaša internacionalizacija. Toplo vabljeni, da se nam pridružite!

Kako projekt poteka?

Projekt je zastavljen v tekmovalnem duhu in poteka prek spleta. Učenci (po trije v ekipi) bodo prebrali šest vrhunskih del za mlade. Naslovov knjig ne bomo izdali, odkrili jih bodo z reševanjem knjižnih ugank. Cilj tekmovanja je, da ekipe pravilno rešijo knjižne uganke, postopno odkrijejo naslove knjig, ki jih prebiramo v projektu, in dejavno dokažejo, da so knjige prebrale. Ob reševanju ustvarjalnih nalog, ki jih na temo posameznih knjig čakajo v izzivih, zbirajo točke; največ točk prejmejo ekipe, ki se izkažejo z izvirnostjo in ustvarjalnostjo. Zmaga ekipa, ki reši vse izzive in osvoji največ točk.

Dodatno presenečenje: brezplačne delavnice kreativnega pisanja za udeležence projekta GG4A!

Več o delavnicah kreativnega pisanja najdete tukaj.

Kako lahko sodelujete prek spleta?

Projekt je zasnovan v obliki bralnega tekmovanja na portalu Classcraft, ki so ga v Kanadi razvili učitelji in se uporablja po vsem svetu. Okolje je varno, zaprto in omejeno le na udeležence projekta. Vsak učenec si izbere svoj vzdevek in se po navodilih, ki jih pošljemo udeležencem, prijavi na portal Classcraft. Nato si na portalu izbere svoj lik s posebnimi močmi, se z njim loti knjižnih izzivov in pomaga svoji skupini do zmage.

Kakšne so nagrade?

Zmagovalna ekipa se bo skupaj z mentorico ali mentorjem odpravila na nagradni izlet v vetrovnik Aerodium v Logatcu (https://www.aerodium.si/) ali v letni adrenalinski park na Krvavcu (https://www.rtckrvavec.si/). Ekipa si izlet izbere v dogovoru z mentorico ali mentorjem branja. Prvo-, drugo- in tretjeuvrščene ekipe prejmejo tudi bogate knjižne nagrade in bralna priznanja.

Kako se prijavite k projektu in pogoji sodelovanja

Če se boste odločili za sodelovanje v projektu, se strinjate, da boste svojo skupino v primeru zmage pospremili na nagradni izlet ali poskrbeli za spremstvo. Da v projektu lahko sodelujete, potrebujete računalnik z internetno povezavo ali pametni telefon (android, iPhone), obvezen pa je tudi nakup vseh šestih knjig, ki se jim boste posvečali v okviru projekta.

Z enim naročenim kompletom knjig lahko sodelujeta dve skupini (torej šest učencev). Komplet stane 139,70 €, vsak naslednji komplet lahko naročite s kar 50-odstotnim popustom.

S prijavo se tudi obvežete, da boste skrivnost, za katere knjige gre, skrbno varovali in je ne boste delili z nikomer. Vabimo vas, da se nam pridružite! Če se želite prijaviti k projektu, izpolnite spletno prijavnico.

Za več informacij nas lahko kontaktirate na bralniprojektgg4u@gmail.com.

Prijave zbiramo do 2. oktobra 2023.

Predstavitveni video projekta:

Predstavitveni video za mentorice in mentorje:

Postopek prijave v GG4U za udeležence, tekmovalce:

Pisna navodila za postopek prijave v GG4U za udeležence so dosegljiva tukaj. Povzetek pravil igranja je dosegljiv tukaj.

Več informacij o projektu najdete tudi na Facebook strani projekta, lahko pa nas kontaktirate na bralniprojektGG4U@gmail.com.

Projekt GG4U sofinancirata program Evropske unije Ustvarjalna Evropa ter Javna agencija za knjigo Republike Slovenije.