Bralni projekt za učence 7., 8. in 9. razreda
Odprta knjiga: GG4A
Tri muhe na en mah: vrhunske knjige, dobra družba in ustvarjanje na spletu!
Cilji projekta:
- dvigovanje bralne pismenosti,
- spodbujanje uživanja v branju in pozitivnega odnosa do literature z uporabo elementov igre,
- dvigovanje digitalne pismenosti in ozaveščanje udeležencev o spletni varnosti,
- spodbujanje medkulturnih kompetenc,
- motiviranje za učenje na daljavo tudi za daljše časovno obdobje,
- spodbujanje premisleka o zaželenem in nezaželenem vedenju pri učenju v skupini,
- navajanje na avtonomno učenje,
- medgeneracijsko sodelovanje,
- seznanjanje udeležencev z didaktičnimi vidiki video igric.
V avgustu, septembru in oktobru pripravljamo več virtualnih predstavitev projekta za mentorje in mentorice.
Povezave do Zoom predstavitev projekta:
Vse informacije o projektu zdaj najdete tudi na spletni strani projekta.
Kaj je GG4A?
Kako za branje navdušiti mlade, ki se jim knjiga vse bolj izmika? Kako med knjige pritegniti tiste, ki raje posežejo po telefonu ali računalniku?
Na založbah Malinc in Sodobnost International že leta izvajamo bralni projekt Odprta knjiga: GG4A, ki spodbuja bralno kulturo med najstniki in poteka na letni ravni. Ker je projekt dobro zaživel v slovenskih šolah, smo ga v lanskem šolskem letu razširili v mednarodni prostor; vanj so se vključili tudi učenci iz Portugalske, Severne Makedonije in Španije (Baskije). V sodelovanju s portugalsko založbo Trinta-por-uma-linha, makedonsko založbo Skaznuvalka in baskovsko založbo Alberdania smo zasnovali zanimive ustvarjalne naloge v povezavi s knjigami, ki so izšle pri založbah.
Projekt Odprta knjiga: GG4A , poteka kot bralno tekmovanje ter spodbuja ustvarjalnost in poglobljeno branje. Sedmošolci, osmošolci in devetošolci, ki jim je projekt namenjen, se z veseljem postavljajo v vlogo knjižnih junakov, povezujejo knjige s filmi in glasbo, ilustrirajo, razmišljajo in debatirajo o prebranem, uživajo v igranju, ustvarjanju posnetkov o knjigah … V bralnem tekmovanju se za vsakogar najde kaj zabavnega, najboljše bralce pa na koncu čaka nagrada. Toplo vabljeni, da se nam pridružite!
Kako projekt poteka?
Projekt je zastavljen v tekmovalnem duhu in poteka prek spleta. Učenci (po trije v ekipi) bodo prebrali šest vrhunskih del za mlade. Naslovov knjig ne bomo izdali, odkrili jih bodo z reševanjem knjižnih ugank. Cilj tekmovanja je, da ekipe pravilno rešijo knjižne uganke, postopno odkrijejo naslove knjig, ki jih prebiramo v projektu, in dejavno dokažejo, da so jih prebrale. Ob reševanju ustvarjalnih nalog, ki jih na temo posameznih knjig čakajo v izzivih, zbirajo točke; največ točk prejmejo ekipe, ki se izkažejo z izvirnostjo in ustvarjalnostjo. Zmaga ekipa, ki reši vse izzive in osvoji največ točk.
Dodatno presenečenje: brezplačne delavnice kreativnega pisanja za udeležence projekta GG4A!
Več o delavnicah kreativnega pisanja najdete tukaj.
Kako lahko sodelujete?
Projekt je zasnovan v obliki bralnega tekmovanja na portalu Moodle, ki se že vrsto let uporablja v izobraževanju po vsem svetu. Okolje je varno, zaprto in omejeno le na udeležence projekta. Vsaka ekipa si izbere svoj vzdevek in se po navodilih, ki jih pošljemo udeležencem, prijavi na portal. Nato si na portalu izbere svoj bralni lik, se loti knjižnih izzivov in pomaga svoji ekipi do zmage.
Še več ustvarjanja?
Letošnje bralne izzive bodo spremljale tudi video delavnice ustvarjalnega pisanja. Na platformi bodo imeli udeleženci dostop do izobraževalnih video vsebin, ki jim bodo pomagale spoznati osnove pisanja: kako se pripraviti na pisanje, kako nasloviti idealnega bralca, kakšne vrste besedil lahko napišemo, kako načrtovati potek zgodbe in kako ustvariti nepozabne like. Vsak video vsebuje tudi praktično nalogo. Najboljša besedila, ki bodo nastala v sklopu ustvarjalnih delavnic, bodo objavljena v e-brošuri.
Več o delavnicah tukaj.
Kakšne so nagrade?
Zmagovalna ekipa se bo skupaj z mentorico ali mentorjem odpravila na nagradni izlet v vetrovnik Aerodium v Logatcu (https://www.aerodium.si/) ali v letni adrenalinski park na Krvavcu (https://www.rtckrvavec.si/). Ekipa si izlet izbere v dogovoru z mentorico ali mentorjem branja. Ekipe, ki ob koncu tekmovanja zasedejo prvih pet mest, prejmejo bogate knjižne nagrade in bralna priznanja.
Kako se prijavite k projektu in pogoji sodelovanja
Če se boste odločili za sodelovanje v projektu, se strinjate, da boste svojo skupino v primeru zmage pospremili na nagradni izlet ali poskrbeli za spremstvo. Da v projektu lahko sodelujete, potrebujete računalnik z internetno povezavo ali pametni telefon (android, iPhone), obvezen pa je tudi nakup vseh šestih knjig, ki se jim boste posvečali v okviru projekta. S prijavo se obvežete, da boste skrivnost, za katere knjige gre, skrbno varovali in je ne boste delili z nikomer.
Z enim naročenim kompletom knjig lahko sodelujeta dve skupini (torej šest učencev). Komplet stane 142,70 €, vsak naslednji komplet lahko naročite s kar 50-odstotnim popustom.
NOVO! Ker želimo spodbuditi k branju in ustvarjanju čim več otrok, ne zgolj peščice (nadarjenih), se k projektu lahko prijavite s celimi razredi, pri nakupu kompletov knjig pa prejmete poseben popust. Prijava razreda pomeni, da bo na bralnem tekmovanju sodelovalo najmanj 5 in največ 10 skupin (po trije otroci v skupini), za polno ceno dveh kompletov (285,4 €) pa prejmete kar štiri komplete knjig.
Vabimo vas, da se nam pridružite! Prijavnice k projektu in več informacij najdete na spletnih straneh ali www.sodobnost.com ali gg4a.eu/za-sole/, lahko nas pokličete na telefonsko številko 01 43 72 101 ali nam pišete na bralniprojektgg4u@gmail.com.
Prijave zbiramo do 7. oktobra 2024.
Več informacij o projektu najdete tudi na Facebook strani projekta, lahko pa nas kontaktirate na bralniprojektGG4U@gmail.com.
Projekt GG4A sofinancirata program Evropske unije Ustvarjalna Evropa ter Javna agencija za knjigo Republike Slovenije.