Kako lahko pomagamo bralcem z disleksijo?
Disleksija je najpogostejša bralno-napisovalna motnja, ki prizadene približno vsakega desetega posameznika. Uvrščamo jo med specifične učne težave, najpogosteje pa se pri otrocih kaže v obliki težav z branjem in pisanjem, kjer se pogosto pojavljajo značilne napake, kot so zamenjave določenih črk (npr. črki “p” in “b” ali druge glasovno podobne pare). Otroci z disleksijo pogosto dosegajo boljše rezultate pri ustnem ocenjevanju kot pri pisnem preverjanju znanja, saj pravopisne napake pri slednjem vplivajo na oceno. Poleg težav z branjem in pisanjem se pogosto pojavljajo tudi težave z organizacijo šolskih gradiv, zapiskov ter delovnega prostora.
Pri branju otroci z disleksijo običajno doživljajo različne izzive. Njihovo branje je pogosto počasno in prekinjajoče, kar povzroča utrujenost in omejuje sposobnost branja daljših besedil. Med glasnim branjem pogosto izpuščajo ločila ter zamenjujejo glasove znotraj besed. Ker vso svojo energijo usmerjajo v pravilno branje, je razumevanje prebranega besedila pogosto slabše.
Kljub tem izzivom lahko branje za otroke z disleksijo izboljšamo z ustrezno prilagojenimi bralnimi gradivi. V slikanicah in knjigah, ki so namenjene bralcem z disleksijo, uporabljamo posebno obliko tiskanih črk z nekoliko večjim razmikom med njimi. Pisava je večja, sestavljena iz malih tiskanih črk, besedila pa so poravnana levo, da se prepreči neenakomerna razporeditev črk. Med odstavki uporabljamo presledke, da je besedilo ločeno, večji pa je tudi širši razmik med vrsticami, ki bralcem omogoča lažje sledenje s prstom. Besedilo je natisnjeno na rahlo rumenkast ali sivobel papir brez leska, ki je dovolj debel, da prepreči presevanje besedila na drugo stran. Na tak način so za bralce z disleksijo prilagojene vse knjige Založbe Malinc.
Branje je ključno orodje za osebni in učni razvoj vsakega posameznika, tudi za osebe z disleksijo. Kljub izzivom, s katerimi se soočajo, lahko bralci z disleksijo z ustrezno podporo in prilagojenimi pristopi razvijajo svoje bralne spretnosti in ob tem uživajo. S spodbujanjem bralne kulture in omogočanjem dostopa do prilagojenih besedil lahko pomagamo osebam z disleksijo, da postanejo samozavestni bralci, odkrijejo veselje do branja in tako odprejo vrata novim priložnostim v življenju.