Projekt LIT-UP EU bo avtorjem in založnikom, ki delujejo v manjših jezikovnih okoljih, omogočil mreženje in povečal njihovo konkurenčnost v odnosu do velikih založniških podjetij

V projektu, ki se je začel junija 2022, je založba Malinc aktiven del konzorcija.

Založba Malinc se pridružuje projektu LIT-UP, ki ga sofinancira Evropska unija. Cilj projekta je implementacija strategij za povečevanje konkurenčnosti, ki jih bodo avtorji in založniki pridobili na usposabljanjih, webinarjih in dogodkih po vsej Evropi.

Triletni projekt bo zagotovil orodja in strategije, s katerimi bodo sodelujoči manjši založniki in avtorji povečali svojo konkurenčnost.

Osem partnerskih institucij iz celotne Evrope, med njimi tudi založba Malinc, bo zagotovilo nove načine povezovanja z vzpostavitvijo široke in močne mreže založnikov in avtorjev iz Evrope, s pomočjo katere bodo zgradili poslovne odnose ter spoznali manjše evropske literature, nove poslovne modele in tržne priložnosti, ki bodo okrepili sodelovanje med deležniki in njihovo mesto na trgu v prihodnje. Največ prostora na knjižnem trgu namreč zavzemajo velika podjetja, s tem pa zmanjšujejo prisotnost literature manj govorjenih jezikov ter manjših in neodvisnih avtorjev, založnikov ter knjižnih sejmov.

Da bi povečali prisotnost manj govorjenih jezikov na lokalni, nacionalni in evropski ravni, bo LIT-UP dosegel navedene cilje z izvedbo številnih dejavnosti, ki vključujejo usposabljanja, sodelovanje na knjižnih sejmih in literarnih dogodkih, ki podpirajo strokovne kompetence avtorjev in založnikov ter večjo naklado izdanih del.

LIT-UP neposredno prispeva k prednostnim nalogam, opredeljenim v programu Culture Strand 2021 iz evropskega razpisa CREA-CULT-2021-COOP-2 — European Cooperation projects (medium-scale) v upanju, da bodo manj govorjeni jeziki vključeni na glavne evropske trge, kot so Španija, Italija, Francija, Nemčija in Veliki Britanija ter na druge manjše trge, kot so Nizozemska, Slovenija in Srbija. Zato se bo naš projekt osredotočil predvsem na literaturo v katalonskem, baskovskem, galicijskem, srbskem, frizijskem, slovenskem in korziškem jeziku.

Poleg založbe Malinc pri projektu sodelujejo še: Associacia d’editorials del pais Valencia (Španija), Stichting Algemiene Fryske Underrjocht Kommisje AFÛK (Nizozemska), Il Leone Verde (Italija), Udruženje Krokodil (Srbija), Euskal editoreen elkartea (Španija), Acentoline Comunicaciόn editora (Španija) in Založba Goga (Slovenija).

Spletna stran projekta: https://litup-project.eu/

Spletno usposabljanje v projektu

V okviru projekta pripravljamo spletno usposabljanje v štirih modulih. Cilji izobraževanj, ki se izvajajo na platformi Moodle, so z vsebinami po meri povečati kompetence založnikov in avtorjev na naslednjih področjih:

  1. Vodenje domačih in mednarodnih knjižnih sejmov: priprava na dogodek, izvedba dogodka, delo po dogodku – kako pretvoriti stike v prodajo ali nakup del.
  2. Vodenje literarnih promocijskih dogodkov: priprava pred dogodkom, izvedba dogodka, kako izkoristiti skupno prisotnost avtorjev in urednikov/založnikov na promocijskih dogodkih.
  3. Upravljanje avtorskih pravic: ena delavnica bo namenjena založnikom, da se seznanijo z vsemi pravicami, ki jih morajo upravljati ob izdaji del; druga pa avtorjem, da se seznanijo, o katerih pravicah naj bi se pogajali s svojim založnikom.
  4. Pogajanje o avtorskih pravicah: ta modul je namenjen samo založnikom, da se naučijo, kako promovirati dela mednarodnem prostoru, kako vzpostaviti stik z zainteresiranimi založniki in kako se pogajati o avtorskih pravicah na mednarodnih sejmih.

Prvi modul z naslovom Management of National and International BOOK FAIRS  se je začel 1. maja 2023. Delavnica Mednarodni knjižni sejmi: cilji in strategije je potekala prek spleta v četrtek, 25. maja 2023, od 15. do 19. ure. Vodila in moderirala jo je Carlota Torrents.

Drugi modul se je začel 1. novembra 2023, in sicer z naslovom Management of Literary Promotional Events. V sklopu modula so se udeleženci lahko naučili več o pripravah pred dogodkom, samem delu na dogodku ter o tem, kako izkoristiti prisotnost avtorjev in urednikov oziroma založnikov na promocijskih dogodkih. Usposabljanje v sklopu modula obsega približno 20 ur samostojnega učenja, potekala pa so tudi tri ZOOM srečanja dolžine 90-120 minut:

  • Ivan Bevc je izvedel delavnico z naslovom Publisher’s Point of View,
  • Milena Berić je izvedla delavnico z naslovom Storytelling in Literary Promotion,
  • Iva Parađinin je izvedla delavnico z naslovom From Page to Screen: Effective Social Media Promotion.

Tretji modul z naslovom Management of Foreign Rights se je začel 1. marca 2024. Pripravila ga je Založba Malinc, vsebinsko pa je pokrival področje upravljanja avtorskih pravic. V sklopu modula so potekale tri delavnice, na katerih so udeleženci spoznali koncept avtorskih pravic, spoznali zakonodajo, ki določa in varuje avtorske pravice ter se naučili prodaje in nakupa avtorskih pravic.

  • Petra C. Hardt: Buying, protecting, selling rights
  • Lawrence Schimel: A success story: Practical Tips from an Author Translated into over 60 Languages
  • Renata Zamida: Make the “book proposal” your strongest agenting tool

Četrti modul z naslovom Negotiation of foreign rights bo izveden letos.

Posnetki delavnic so za udeležence dostopni v spletni učilnici projekta. Več informacij o modulih je objavljenih tukaj.

Izvedba tega projekta je financirana s strani Evropske komisije.